loading
کپی رایتینگ

کپی رایتینگ


داستان یک کپی رایتر از کجا شروع می شود؟

اگر الان پای این مطلب نشسته اید، احتمالا به دنبال شروع داستان در مسیر کپی رایتینگ هستید یا میخواهید کپی رایتینگ را بیشتر بشناسید. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه اتفاقی می افتد که یک نوشته صرفا با کنار هم چیدن واژه ها در کنار هم می تواند مخاطب را بر جای خود میخکوب کند؟

این دقیقا همان کاری است که یک کپی رایتر می تواند انجام دهد؛ استفاده از قدرت کلمات در راستای متقاعد کردن مخاطب برای انجام دادن یک اقدام.

مسیر کپی رایتینگ به کجا می رسد؟

کپی رایتینگ هم مثل سایر تخصص ها نیاز به کسب مهارت و تجربه دارد و یک شبه به کپی رایتر تبدیل شدن، امکان پذیر نیست. به همان نسبت نیز کپی رایتر های بزرگ که با برند های جهانی کار می کنند، از درامد و جایگاه ویژه ای در حوزه تبلیغات آن برند برخوردارند. این یعنی تلاش برای کپی رایتر حرفه ای شدن ارزشش را دارد.

کپی رایتینگ

کپی رایتینگ

هدف گذاری کنید و به سمتش حرکت کنید.   

برای شروع کپی رایتینگ باید بدانید که دقیقا هدف و مقصد نهایی در این مسیر چیست و شما قرار است متناسب با هدف خود چه راهی را در پیش بگیرید. کپی رایتینگ ترکیبی از روان شناسی مخاطب با هنر و خلاقیت کار با واژه هاست تا بتواند با یک ضربه و در رساترین حالت ممکن میخ را به ذهن مخاطب بکوبد و برای همیشه در آن ماندگار باشد.

نوشتن محتوای موثر در بحث برندسازی و تبلیغات نقطه بسیارحساسی است. طوری که خیلی از برندهای معروف دنیا حتی اگر خودشان هم نیست و نابود شوند، نام و شعارشان همچنان بر ذهن مخاطب می ماند. این همان قدرت جادویی در ماندگاری عمل یک کپی رایتر است. شما به عنوان یک کپی رایتر باید خالق ماندگاری یک برند باشید.

واژه ها معنای متفاوتی دارند؛ کپی رایتینگ را با بازاریابی محتوا اشتباه نگیرید.

در دنیای تبلیغات راهکارها و مفاهیم متفاوتی وجود دارد. باید بدانیم که هر محتوای نوشتنی به معنای کپی رایتینگ نیست. بازاریابی محتوا، نوشته ای را شامل می شود که در راستای قانع کردن مخاطب و انتقال محتوای درست است.در صورتی که کپی رایتینگ ترغیب کردن مخاطب در کوتاه ترین زمان ممکن را شامل می شود. پس انواع محتواهای نوشتاری را بشناسید، بین آنها تفکیک قائل شوید و در نهایت مشخص کنید که راغب به فعالیت در کدام نوع از تولید محتوا هستید.

خوب ببینید و بخوانید؛ شما یک هنرمندید.

لازمه حرفه ای شدن در هرکاری، داشتن شناخت کافی است. نمونه کارهای کپی رایترهای حرفه ای را بررسی کنید. از هیچ فرصتی برای دیدن تجربه ها غافل نشوید. وقتی در خیابان قدم می زنید به بیلبردها و تبلیغات برندهای مختلف توجه کنید. ذخیره تجربیات دیگران باعث می شود خیلی از بیراهه ها از مسیر شما حذف شود.این را بدانید که آفرینش و پرورش یک ایده با کلمات، کار یک هنرمند است پس شما باید مثل خالق یک اثر هنری دنیای اطراف خود را تماشا کنید.

دنیای کلمات خود را گسترش دهید.

هنر کنار هم چیدن واژه ها نیاز به وجود بخش اصلی داستان یعنی خود واژه دارد. شما باید بانک واژگان و کلمات کلیدی خود را در حوزه های مختلف افزایش دهید تا بتوانید کلمات نو و موثر را در کار خود به کار برید. کلماتی که قدرت و بارمعنایی دارد و می تواند مفهوم مورد نظر شما را به مخاطب برساند. در عین حال کپی رایتینگ، هنر ساختن جمله کلیدی با کلمات محدود است. پس شما گزینش گری هستید که باید بهترین ها را گلچین کنید.

کوله بار دانش خود را پرکنید.

کپی رایتینگ هم مانند بقیه تخصص ها نیاز به مطالعه و کسب دانش دارد. شما صرف نویسنده خوب بودن نمی توانید کپی رایتر خوبی باشید.داشتن اطلاعات و دانش کافی در حوزه بازایابی، تبلیغات، فروش، شناخت محصول در تبدیل شدن شما به یک کپی رایتر موثر است. پس تحقیق و مطالعه را نادیده نگیرید.

تمرین کنید و تکنیک های مختلف را امتحان کنید.

با تحقیقات در حوزه کپی رایتینگ می توانید به تکنیک های ضروری و لازم برای ساخت یک اثر قابل قبول برسید. تکنیک هایی مثل مختصر نویسی، استفاده از کلمات کلیدی و سایر الگوهای موجود در کپی رایتینگ که در مطالب بعدی به آن پرداخته خواهد شد. استفاده عملی از تکنیک ها حتی اگر در حد تمرین شخصی باشد شما را چند قدم جلو تر می اندازد. پس نترسید. قلم و کاغذ را به دست گرفته و شروع به نوشتن کنید.

قدم آخر

در نهایت رسیدن از خونه اول به خونه آخر در هر مسیری نیازمند صبر،گذاشتن انرژی و زمان است. در این بخش ما تلاش کردیم دید کلی به کپی رایتینگ را برای شما بسازیم. در بخش های بعدی به صورت تخصصی تر به تکنیک های موثر و راه های کپی رایتر شدن می پردازیم. =

تولید محتوا

Copy Writerکپی رایترکپی رایتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *