loading
تبلیغات ممنوع

Infographics Teamwork with Business doodles Sketch background: infographics vector elements isolated, . It include lots of icons included graphs, stats, devices,laptops, clouds, concepts and so on.


تبلیغات ممنوع و فروش بیشتر

مقدمه:

تبلیغات در گذر زمان تاثیرات به سزایی در تغییر و پیشرفت فرهنگ ، اقتصاد ، افکار عمومی ،سیاست ، سلامتی و سایر ابعاد زندگی بشری داشته است. می توان گفت هر اتفاق ، کالا و خدمتی برای شناخته شدن نیاز به تبلیغات دارد. در این مقاله سعی بر این است. تا مفهوم تبلیغات ممنوع و نسبت این ممنوعیت با فروش و بقیه ابعاد اجتماعی و سیاسی بررسی شود.

سوال اصلی اینجاست که آیا هر خدمت یا کالایی را باید تبلیغ کرد ؟

از آنجایی که تبلیغات نیز مانند بقیه چیزها، ساختار و چارچوب قاعده مندی دارد که بر اساس آن اگر نوع محصول مورد تبلیغ  بار منفی داشته باشد. در دسته تبلیغات ممنوع جای می گیرد. برای شناخت درست از تبلیغات ممنوع لازم است که فیلترها و چارچوب های تبلیغاتی را بهتر بشناسیم.

تبلیغات ممنوع

هر تبلیغی از یک سری فیلتر عبور میکند:

  • شناسایی

شناسایی یا شناساندنِ محصول به مشتری، یکی از وظایف اصلی تبلیغ است. در تبلیغ باید کالا یا خدمت موردنظر به‌صورت واضح و شفاف به مخاطب شناسانده شود.

در روش‌های سنتی، شناسایی بخش مهمی از هر نوع تبلیغ بوده و برای شناساندن محصول به مخاطب، در خیلی موارد از تصاویر مربوط به محصول و تبلیغات محیطی استفاده می‌کردند.

  • اطلاعات

در تبلیغ باید اطلاعات مفیدی از محصول به مخاطب منتقل شود. بعد از اختراع صنعت چاپ و باسواد شدن درصد بالایی از افراد جامعه، صنعت تبلیغات هم این امکان را یافت تا به سمتی حرکت کند که با دادن اطلاعات محصول خود به مخاطبان عام و مشتری‌های بالقوه‌ بیشتری دسترسی پیدا کند.

  • متقاعد کردن

یکی از اهداف اصلی تبلیغ یا به عبارتی مهم‌ترین بخش آن متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا استفاده از خدمات است. بعد از شناساندن و دادن اطلاعاتی از محصول، در مرحله متقاعد کردن قصد این است که مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل شوند و از محصولات و خدمات استفاده کنند.

چه کالاهایی مصداق تبلیغات ممنون هستند؟

کالاهایی که ممنوعیت تبلیغات برای آنها قابل لحاظ است شامل دسته ای خاص از فراورده های خوراکی، دخانیات، لوازم آرایشی و در نهایت سلاح های گرم و سرد می باشد. نمونه هایی از این کالا ها به شرح زیر است:

  • انواع سوسیس و کالباس
  • انواع نوشابه های انرژی زا، الکلی و غیر الکلی
  • فراورده های کاکائویی
  • سیگار و دخانیات
  • اسلحه
  • رژلب و لوازم مربوط به کراتینه مو
  • برخی از شیرینی های برپایه آرد

نمونه های بالا با وجود ممنوعیت تبلیغات، بخش زیادی از سبد مصرفی عموم مردم را تشکیل می دهد. با نگاه دقیق تر به این موضوع، تاثیرات برندینگ و تبلیغات بر اشخاص مورد توجه قرار می گیرد.

اینکه تبلیغات چنین کالاهایی در تلویزیون ها ، بیلبورد ها و گاها در شبکه های اجتماعی ممنوع است ؛ دلیل بر دیده نشدن چنین محصولاتی نیست بلکه این محصولات هر روز در معرض دید عموم قرار دارند و بخش خوبی از فروش را نیز به خود اختصاص می دهند.

چرا این محصولات فروش و مصرف بالایی دارند؟

دو عامل در مسئله دیده شدن این موارد در دنیای تبلیغات موثر است:

 

 

 

برند سازی شخصی:

افراد فعال در حوزه برند سازی شخصی، مسیر شناخته شدن ، اعتماد سازی و متقاعد کردن را از قبل طی کرده اند. این افراد مخاطبین و دنبال کنندگان خودشان را دارند بنابراین با موقعیت فعلی خود می توانند در وجه دلخواه خود، تبلیغات کلامی و تصویری را به صورت موثرتر از سایر تبلیغات انجام دهند.

معمولا عامه مردم که چنین افرادی را دنبال می کنند. توجه زیادی به سبک زندگی و رفتار آنها دارند. پس خواسته یا نا خواسته این افراد تبلیغ کننده نامحسوس کالا های به ظاهر ممنوع محسوب می شوند.

علاوه بر برندسازی شخصی، بحث ترند شدن و نگاه های کلیشه ای به یک سری محصولات و استفاده از آنها نیز مطرح است. این موضوع فراتر از بحث یک شخص خاص است و بیشتر به زاویه نگاه های اجتماعی و فرهنگی جامعه بر می گردد.

ممنوعیت ها :

حداقل در میان روانشناسان و جامعه شناسان این موضوع ثابت شده که آدمی میل به تجربه و کشف دارد حتی اگر برخی از این تجربه ها ممنوع باشد. بنابراین خواه نا خواه با وجود عدم شناخت دقیق از محصول و ممنوعیت آن، ترغیب به تجربه کردنش می شود.

نتیجه گیری:

خوردن برچسب ممنوعیت برروی یک سری محصولات به معنی عدم مصرف یا خرید آنها نیست . بلکه در مواردی بخش زیادی از چرخه مصرف را همین محصولات شامل می شوند. به نوعی تبلیغات ممنوع بیش از اینکه برخاسته از میزان توجه عمومی باشد، از چارچوب های فرهنگی و سیاسی جامعه نشات می گیرد که در عین خشک و سخت بودن همیشه راه گریزی از آنها هست.

 

بدون دسته بندی

برندینگپرسونال برندینگتبلیغاتسیگارمارکتینگممنوعیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *